Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Opleidingen in het hoger onderwijs zijn er steeds meer van overtuigd dat studenten bepaalde competenties moeten ontwikkelen om later goed te kunnen functioneren in de beroepspraktijk. Er is steeds meer belangstelling voor het leren van complexe vaardigheden. Het gaat hierbij om het flexibel combineren en coördineren van verschillende vaardigheden in steeds weer nieuwe praktijksituaties. Bovendien moeten studenten leren om kennis (cognitieve aspecten) te combineren met bepaalde praktische vaardigheden en met affectieve aspecten waar ze in hun beroepspraktijk mee te maken zullen krijgen. Vervolgens moeten ze dit ook kunnen toepassen in allerlei processen en praktijksituaties, zowel routinematige als niet-routinematige. Tevens is er sprake van integratie van cognitieve, motorische en affectieve aspecten en van een combinatie van routinematige en niet-routinematige processen. (wr)Een in het hoger onderwijs met succes toegepast model voor het leren van complexe vaardigheden is het viercomponenten instructieontwerpmodel of 4C/ID-model. Dit model, dat zijn waarde in het hoger onderwijs heeft bewezen, geeft richtlijnen, suggesties en adviezen voor de ontwikkeling van een competentiegericht onderwijsprogramma. De kern is dat studenten complexe vaardigheden leren door te werken aan betekenisvolle, integratieve taken die kennis uit meerdere vakgebieden vereisen en die realistisch zijn. Dat wil zeggen dat het om taken gaat die ze in de praktijk tegen kunnen komen. (wr)Dit boek biedt concrete richtlijnen om op een systematische manier leersituaties te ontwerpen voor de eigen onderwijspraktijk. Deze onderwijsontwerpen bestaan uit leertaken, ondersteunende informatie, just-in-time informatie en deeltaakoefening. Dit viercomponentenmodel zal niet alleen docenten in het hoger onderwijs zeer aanspreken, maar ook onderwijskundige adviseurs, beleidsbepalers of geïnteresseerden in het middelbaar beroepsonderwijs of bedrijfsopleidingen.
competenties --- innovatief onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- vaardigheidsonderwijs --- 371.012 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 37.041 --- 378.147 --- competentiegericht onderwijs --- complexe vaardigheden --- deeltaakoefeningen --- just-in-time informatie --- leertaken --- ondersteunende informatie --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Praktijkonderwijs --- Instructiemodellen --- Leertaken --- Studiemethodiek --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Hoger onderwijs algemeen --- Educatief ontwerpen --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 371.31 --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489 --- onderwijs --- vaardigheidstraining --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Competenties --- Managementvaardigheden --- Onderwijsmethoden --- Zelfstudie --- 371.3 --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 484 --- didactisch proces --- leermethoden --- leren --- studentenbegeleiding --- Didactics of higher education --- Study methods --- Didactic strategies --- Higher education --- Hoger onderwijs. --- Didactiek. --- leren leren --- leerprocessen --- cognitieve psychologie --- 370.02
Choose an application
Developmental psychology --- 416 --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 416.2 --- Adolescenten --- Agressie --- Angst --- Basisonderwijs --- Biologische ontwikkeling --- Concentratieproblemen --- Faalangst --- Geboorte --- Intelligentie --- Kinderen --- Leeromgeving --- Leerproblemen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Motoriek --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Puberteit --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- 416.1 )Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- aandachtsstoornissen --- adolescentie --- biologische ontwikkeling --- concentratiestoornissen --- erfelijkheid --- faalangst --- functiestoornissen --- leeromgeving --- leerstof --- leerstoornissen --- leertaken --- motorische ontwikkeling --- onderwijsgevende --- onderwijsleersituatie --- ontwikkelingsstoornissen --- pubertijd --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale angst --- 416.1 --- 159.9 --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Psychologie
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- modulair onderwijs --- School management --- didactiek --- Teaching --- onderwijskunde --- 37 --- Theo Oudkerk Pool --- modulaire opleiding --- onderwijs --- pedagogie --- 450.4 --- 454.7 --- 474.2 --- 474.7 --- Communicatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Evaluatietechnieken --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerdoelen --- Leerprocessen --- Leertaken --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Modulair onderwijs --- Onderwijskunde --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijzen --- Toetsen --- curriculum --- evaluatie --- leren --- onderwijsstrategieën --- 37.02 --- Didactiek --- Didactisch proces (leerproces) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Lesgeven --- modulair onderwijs (ler) --- 371.3 --- Evaluaties --- Onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- 454.21 --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #BSCH: vak: didactiek --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Cognitive psychology --- Educational psychology --- onderwijspsychologie --- #GSDBP --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *015.35 --- #PEDA *1.26 --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *2.85 --- #PEDA *2.851 --- #PEDA *2.881 --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Psychologie Psychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 419.3 --- leerpsychologie --- pedagogische psychologie --- psychologie --- 415.4 --- Aanvankelijk lezen --- Associatie --- Begrijpend lezen --- Behaviorisme --- Beoordelen --- Bruneriaanse theoriën --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitivisme --- Conditionering --- Denkprocessen --- Geheugen --- Geheugenonderzoeken --- Handelingspsychologie --- Hoogbegaafdheid --- Instructies --- Intelligentietests --- Kortetermijngeheugen --- Leerintenties --- Leerprocessen --- Leerresultaten --- Leertaken --- Leesproblemen --- Leesprocessen --- Leraarsgedrag --- Leren --- Motivatietheoriën --- Piaget --- Studerend lezen --- Testleer --- Transferstudies --- Vergeten --- Wiskundeonderwijs --- Zwakbegaafdheid --- Begaafdheid --- Bruner --- Leerling-motivatie --- Leerlingkenmerken --- Leerproces --- Leren-voorkennis --- Onderwijspsychologie --- Testjens --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- aanvankelijk lezen --- begaafdheid --- begrijpend lezen --- beoordelingsinstrumenten --- cognitieve ontwikkeling --- emoties --- exacte vakken --- geheugen --- leer- en denkprocessen wiskundeonderwijs --- leerprocessen --- leren --- motivatie --- onderwijspsychologie (ler) --- studerend lezen --- testleer --- transfer --- Pedagogische psychologie --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Hogere geestelijke functies --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- (zie ook: interactief leren) --- Educational psychology. --- Pedagogische psychologie.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|